.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد: تورم و فقر ریشه‌کن خواهد شد؛ شک نکنید

دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان شب گذشته در مصاحبه زنده تلويزيوني از شبكه سهند ، تاكيد كرد: همه مناسبات بايد به سمت مباني و ارزش هاي فرهنگي خودمان بچرخد و طراحي الگوي اقتصادي خود را بايد از فرهنگ خودمان آغاز کنيم. کشور ما در آستانه جهشي بزرگ است و آن ساختن اقتصاد براساس فرهنگ متعالي اسلام است.

احمدي نژاد ديشب در مصاحبه زنده تلويزيوني از شبکه سهند با مردم آذربايجان شرقي بااشاره به نقش فرهنگ در توسعه و آباداني کشور تاکيد کرد: دولت در دوره هاي قبلي سفرهاي استاني بيشتر به مشکلات اقتصادي مناطق مختلف کشور اولويت مي داد اما در دور جديد سفرها با رويکرد فرهنگي به اقصي نقاط کشور سفر مي کند.

وي از اهالي فرهنگ و هنر خواست در اين زمينه به کمک دولت بيايند تا کار دچار وقفه نشود و به نقطه مطلوب برسد.

رئيس جمهور به حضور پرشور مردم تبريز و استقبال بي نظير آنها از هيات دولت در سفر استاني حتي در شرايط سخت آب و هوايي اشاره کرد و افزود : اين حضور معادلات دشمنان نظام را که مي خواستند اقتدار ملت را ضعيف شده جلوه دهند برهم زد و نشان داد که اين طور نيست و مردم قوي تر از هميشه پايبند ارزش ها هستند و مردمي مثل مردم آذربايجان پيدا نمي شود.

احمدي نژاد درباره مشکلات جوانان بويژه مسکن و اشتغال آنها گفت: گره کار جوانان با ايجاد بنگاه هاي زودبازده اقتصادي روي غلطک افتاده است و حل خواهد شد البته مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد که بايد برطرف شود .

وي با تاکيد بر اصلاح ساختارهاي اقتصادي کشور گفت: برخي مشکلات در کشور از جمله مشکلات کارگري ، بيمه ، بالا بودن هزينه درمان و توليد به ساختارهاي اقتصاد برمي گردد که بايد اصلاح شود

رئيس جمهور به ساماندهي نيروي کار و اصلاح قوانين مربوط به کارگر و کارفرما در کشور اشاره کرد و افزود: در شرکتهاي دولتي حدود 70 درصد نيروي کار ساماندهي شده است اما در بخش خصوصي اين کار انجام نشده و نيازمند اصلاح قانون کار درمجلس است تا کارفرماها نتوانند از برخي موانع فرار کنند و رابطه کارگر و کارفرما بايد متقابل باشد.

رئيس جمهور در ادامه اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها را مقدمه پيشرفت اقتصادي کشور دانست و گفت: هدف از اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها بازگشت به فرهنگ خود ماست و اگر اين طرح اجرا شود ديگر فقيري نخواهيم داشت.

وي با تاکيد بر طراحي الگوي اقتصادي بر مبناي فرهنگ خودي افزود : همه مناسبات بايد به سمت مباني و ارزش هاي فرهنگي خودمان بچرخد و طراحي الگوي اقتصادي خود را بايد از فرهنگ خودمان آغازکنيم. کشور ما در آستانه جهشي بزرگ است و آن ساختن اقتصاد براساس فرهنگ متعالي اسلام است.

احمدي نژاد ماليات و يارانه را دو ابزار مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود:بر عکس ماليات که دولت از مردم مي گيرد به اقشار نيازمند که در نوسانات اجتماعي آسيب مي بينند يارانه پرداخت مي کند.

وي مديريت اقتصاد کشور را علت برخي مشکلات مردم دانست و افزود : احساس مي کنيم به اندازه اي که سرمايه گذاري مي کنيم و تلاش صورت مي گيرد کشور به همان اندازه پيشرفت نمي کند. بايد همه احساس کنيم اجزاي يک پيکريم دلسوز هم باشيم و در نظريه پردازي و کار فرهنگي در حوزه اقتصاد تلاش کنيم.

احمدي نژاد با اشاره به تفاوت هاي اقتصاد غرب با اقتصاد اسلامي گفت: اقتصاد سرمايه داري که براساس حداکثر سود بنا شده است و اخلاق جايگاهي در آن ندارد انسانها را از هم جدا مي کند و حتي مبنايي براي خانواده ها باقي نمي گذارد اما در اقتصاد ما ارزش ، زياد توليد کردن و کم مصرف کردن است و هر فرد بايد در کنار خود براي جامعه هم تلاش کند.

رئيس جمهور در ادامه گفت: شک نکنيد هدفمند کردن يارانه ها به نفع مردم و اقتصاد کشور است.

احمدي نژاد اطمينان داد مردم نگران نباشند با اجراي اين طرح مشکلي پيش نمي آيد و تورم و فقر درکشور ريشه کن خواهد شد.

وي با اشاره به ميزان پرداخت يارانه ها در کشور افزود: سالانه 110هزار ميليارد تومان يارانه براي انرژي ، 4 هزار و 600 ميليارد تومان براي نان و هزار ميليارد تومان براي شير بدون در نظر گرفتن دهک هاي جامعه به مردم پرداخت مي شود و اين عادلانه نيست.

رئيس جمهور با بيان دستاوردهاي اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها گفت: با اجراي اين طرح مصرف عمومي کاهش مي يابد ، تورم و فقر ريشه کن مي شود ضمن اينکه وضع اقتصادي 6 دهک اول جامعه بهتر ، يک دهک سر به سر و درآمد سه دهک کمتر مي شود .

احمدي نژاد در عين حال گفت: در برخي بخشها همه از يارانه ها برخوردار خواهند شد اما در بخش هايي يارانه تنها به دهک هاي پايين و کم برخوردار پرداخت مي شود.

وي با بيان اينکه نمي دانم چرا عده اي دوست دارند اين طرح اجرا نشود و مردم را مي ترسانند تاکيد کرد کار کار بزرگي است همه بايد کمک کنند.

رييس جمهور در ادامه به بحث هسته اي پرداخت و گفت: موضوع هسته اي به ملت ايران فرصتي داد تا در يک ايستادگي بي نظير سايه تهديدي را که دشمنان از همان آغاز پيروزي انقلاب عليه کشورمان گسترانده بودند براي هميشه از ايران دور کند.

وي افزود: با روي کار آمدن دولت نهم سياست ايران در بحث هسته اي تغيير يافت و قرار شد ايستادگي کنيم و در سايه همين ايستادگي دشمن که هرچه داشت رو کرده امروز هيچ ابزاري براي تهديد ندارد و برگ برنده موضوع هسته اي دست ماست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.